Saints Row : The Third

Saints Row : The Third

Saints Row : The Third

بعد از اینکه راک استار بازی فوق العاده خود یعنی GTA را روانه ی بازار کرد و این بازی توانست محبوبیت بالایی در بین گیمرها به دست بیاورد و سبکی تازه به نام Open World را در دنیای گیم ایجاد کند خیلی از شرکت های سازنده ی دیگر به فکر ساخت چنین بازی هایی افتادند تا با رقابت با این عنوان بزرگ سهم بیشتری در بازار به دست بیاورند . خیلی از بازی ها تقلید ناشیانه ای از GTA بودند و کارشان به شکست رسید و تنها معدودی از بازی ها که توانستند نوآوری هایی بیش از آنچه که در GTA وجود داشت بیاورند توان رقابت با آن را داشته باشند که از بهترین این عناوین می توان به Mafia و The Godfather اشاره کرد .

نام بازی : Saints Row : The Third
سازنده : Volition Inc
ناشر : THQ

اما شرکت Volition Inc هم بی کار ننشست و به این عرصه وارد شد . آنها با ساخت عنوان Saints Row گام در رقابت با بازی هایی بزرگ نهادند و تنها هدفشان هم رقابت با GTA بود . پس از عرضه ی 2 نسخه از بازی , شرکت سازنده سری سوم آن را معرفی کرد که با تغییراتی عظیم مواجه شده بود . Saints Row : The Third که دیگر فکر رقابت با GTA را در سر نداشت به مسیری دیگر رفت . بر خلاف GTA که از یک فرد بی سر و پا به بزرگترین خلافکار شهر تبدیل می شدید در این بازی از همان ابتدا حکمران شهر و نبض تمام خلافکاری ها در دستتان بود ….

Saints Row : The Third

داستان Saints Row : The Third بعد از پایان شماره دوم بازی شروع می شود . Saint ها کنترل کاملی بر شهر پیدا کرده اند و در آخرین ماموریت خود قصد دارند تا به بانکی بزرگ دستبرد بزنند اما در میانه راه با خیانت مواجه شده و توسط پلیس دستگیر می شوند . پس از آن مشخص می شود گروهی تازه وارد به نام Syndicate ها پا به شهر گذاشته اند . در ابتدا قصد معامله با Saint ها را داشتند که پس از درگیری که بین آنها رخ داد , johnny Gat کشته می شود و این آغازی می شود برای گرفتن انتقام و باز پس گیری کنترل شهر .
داستان بازی طبق معمول و روال بیشتر اینگونه بازی ها کلیشه ای است که نویسندگان آن با افزودن نکات طنز گونه و فراز و نشیب هایی در داستان سعی در برطرف نمودن آن دارند و می توان گفت که در این کار موفق عمل کرده اند .

گیم پلی بازی هم از مهمترین و شیرین ترین قسمت های بازی به شمار می رود که البته خالی از باگ های کوچک و بزرگ نیست . پس از گذراندن اولین مرحله ی بازی که سرقت از بانک است و دستگیری را به دنبال دارد می توانید ظاهر شخصیت اصلی تان را به انتخاب خود ایجاد کنید تا بقیه داستان بازی را با شخصیت دلخواهتان ادامه دهید . جالب اینجاست که اگر شخصیتتان مرد یا زن باشد خصوصیات کامل او رعایت می شود چنانکه حتی تعدادی صدای مختلف برای کاراکتر طراحی شده است .

بیشتر تمرکز بازی بر گان پلی آن استوار شده است و تقریبا تمامی مراحل آن سرشار از درگیری های متنوع و بعضا سنگین و غیر واقعی می باشد طوری که صحنه ی درگیری به میدان جنگ بدل شده و می توان در آن انواع تانک و هلی کوپتر و جت جنگی را مشاهده کرد .
اسلحه های موجود در بازی علاوه بر تنوع قابل قبول دارای قابلیت آپگرید شدن و مجهز شدن به ابزار آلات پیشرفته ی دیگر نیز می باشند . شخصیت اصلی بازی تونا حمل 6 سلاح گرم و همین طور نارنجک را دارد . این اسلحه ها را می توانید از طریق مغازه های موجود در شهر خریداری یا آپگرید کنید و یا اسلحه ی دشمنان خود را از روی زمین بردارید و استفاده کنید .

Saints Row : The Third

سیستم کاورگیری هم در بازی وجود دارد که به لطف هوش مصنوعی ضعیف دشمنان تقریبا مورد استفاده قرار نمیگیرد . البته سازندگان برای جبران این نقص بر تعداد دشمنان در مراحل افزوده اند تا هوش مصنوعی بازی به چشم نیاید .
علاوه بر ایتفاده از اسلحه های گرم و سرد می توانید با استفاده از مشت و لگد هم کار دشمنان خود یک سره کنید . این بخش با خشونت و البته طنز بالایی ساخته شده است و هر از چند گاهی دلتان می خواهد تا یکی از مردم شهر را با فنون جذاب خود از بین ببرید .

از آنجاییکه محیط بازی بسیار وسیع و بزرگ طراحی شده است و شهر از قسمت های بزرگی ایجاد شده است قابلیت های مختلفی برای عبور و مرور در شهر وجود دارد . یکی از آنها رانندگی است که نسبتا خوب طراحی شده است . البته اصلا آن را نمیتوان یک شبیه سازی از رانندگی دانست و طوری طراحی شده که در خدمت بازی باشد . از دیگر راههای حمل و نقل استفاده از هلی کوپتر و قایق است . اما راه جذاب دیگر استفاده از جت ها و دستگاههای عجیب دیگری است که در بازی طراحی شده است . این جت ها با سرعت بسیار بالا و مجهز بودن به انواع سلاح های ویرانگر وسیله های خوبی برای به آتش کشیدن دشمنان به حساب می آیند . حتی وسایلی شبیه به موتور که با موتور جت و قابلیت پرواز دارند در بازی وجود دارد که هیجان بسیاری به بازی می دهند .
البته این بخش هم دارای ایراداتی بعضا بزرگ می باشد . مثلا هنگامی که سوار ماشین می شوید کارکتر در را نمیبندد و بعد از مدتی درب اتومبیل به طور خودکار بسته می شود و یا هنگامی که شخصیت از درون شیشه خود را در اتومبیل می اندازند شیشه ها به جای اینکه به داخل بریزند به بیرون پرتاب می شوند . همچنین بارها شهد این خواهید بود که وقتی در حال رانندگی با سرعت بالا هستید و با وسیله ای دیگر برخورد می کنید وسیله ی مقابل چندین متر به هوا پرتاب می شود که جای تعجب دارد . البته این آخرین مورد را می توان به پای طنز آمیز بودن بازی به حساب آورد .

مهمترین وسیله ی موجود در بازی موبایلی است که همواره در دستان شخصیت اصلی وجود دارد . با این موبایل می توانید مراحل مورد نظر را انتخاب کنید . درخواست کمک بگیرید و یا لیست پخش موسیقی را عوض کنید . حتی قابلیت عکس برداری هم در این گوشی وجود دارد .
مراحل اصلی بازی از تنوع بالایی برخوردارند که گیمر را به ادامه بازی تشویق می کنند . علاوه بر این مراحل , مراحل فرعی بسیاری هم در بازی وجود دارد که می توانید با رفتن به محل این مراحل که در نقشه بازی موجود می باشد آن ها را انجام دهید . نکته جالب توجه درباره مراحل این است که در برخی از این مراحل قابلیت تصمیم گیری به گیمر داده می شود تا تاثیری اندک بر داستان بازی بگذارد و این را می توان در آخرین مرحله ی آن به وضوح دید که با وجود 2 تصمیم که در برابر گیمر قرار می گیرد شاهد 2 پایان متفاوت برای بازی خواهید بود !

در نقاط مختلف شهر شاهد فروشگاههای بزرگی هستید که هریک برای تجارت خاصی ایجاد شده است . می توانید به لباس فروشی بروید و با خرج کردن پول خود لباس های عجیب و غریب بخرید یا در فروشگاهی دیگر نقش های تاتو بر بدن خود حک کنید و حتی به پزشک مراجعه کرده و تغییراتی فیزیولوژیکی بر روی شخصیتتان ایجاد کنید و با خرج کردن پول خود هرکاری که بخواهید انجام دهید .
مکانیکی ها هم که جای خود را در بازی دارند , اتومبیل خود را به یکی از این فروشگاهها ببرید و تا جایی که می توانید آن را اسپورت و تغییراتی در کارایی آن قرار دهید .

گرافیک بازی از ظرافت و دقت بالایی برخوردار است که بازهم بی نقص از آب در نیامده است . شهر با جزئیات بالا ساخته شده و طراحی سلاح ها و اتومبیل ها هم قابل قبول به نظر می رسد . جای گلوله بر روی اتومبیل های باقی می ماند و با شلیک به باگ ماشین یا موتور آن شاهد انجاری زیبا خواهید بود . نورپردازی بازی در سطح خوبی قرار دارد و در نقطه مقابل آن , سایه ها در بازی ضعیف کار شده اند .

طراحی شخصیت ها و لباس ها هم از تنوع و کیفیت بالایی برخوردار است . برخی از وسایل مثل جت ها واقعا زیبا طراحی شده اند و باعث شگفت زدگی بازیکن می شوند .

صداگذاری بازی از نقاط قوت بازی به حساب می آید و نمیتوان از آن ایرادی گرفت  . بازی سرشار از دیالوگ ها طنزآلود می باشد که داستان بازی را بیان می کند . صدای اسلحه ها و انفجار ها و همین طور موسیقی بازی بسیار جذاب است . در هنگان رانندگی می توانید یکی از کانال های مختلف رادیویی را انتخاب کنید و از تنوع بالای موسیقی آنها لذت ببرید .

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: نقد و برسی
[ پنج شنبه 29 اسفند 1392 ] [ 14:40 ] [ علی امیدی ]
[ ]